torsdag 22 januari 2009

Lyssna! Vad säger vattnet till dig?

Ibland när jag står å diskar så funderar jag på det faktum att dinosaurierna drack det vatten jag nu diskar med. Det är en stor tanke!
Jag menar, tänk på det, alla pratar om hur liv uppstod på jorden men utan vatten hade den utveckligen inte ens påbörjats. Å det vattnet, där den allra första cellen tänkte "nej, om jag skulle ta och dela mig!", det vattnet tvättar vi våra smutsiga kläder i, dumpar giftiga kemikalier i. Kanske vi skulle ha lite mer respekt för vatten?!

Jag tänker även på Mr Masaru Emotos upptäckter om vattnet. Han fotograferade iskristaller från olika vatten och upptäckte att negativa å positiva ord kraftigt kan påverka hur vattenmolekylerna bildar iskristaller. Titta vidare i hans underbart vackra böcker Vattnets dolda budskap, Vattnets sanna kraft, Budskap från vatten - älska dig själv och Water crystal photo art.

Tänk att vatten, som vi här tar så givet, är en stor brist på andra ställen, så pass att man kan dö. Å hamnar man i sjönöd i säg Medelhavet så kan man dö antingen av vätskebrist eller att man dricker av saltvattnet. Vilket öde, att dö av vattenbrist i massor av vatten!

Å just nu så läser jag en bok som heter Din kropp skriker efter vatten! där det går att läsa att man i många fall kan få ner ett för högt blodtryck genom att enbart dricka vatten, å även deppressioner, ledsmärtor å migrän kan botas av ökat vattenintag. Dr Fereydoon Batmanghelidj som skrivit boken förklarar på ett mycket bra sätt hur kroppen beter sig om den länge lidit av vattenbrist, väl värd att läsa!

Så hur tänker du kring vatten? Vilket budskap för vattnet runt dig med sig?

Sen kanske det inte är lika kul att tänka på att mamutar sket i det vatten som du har i vattenglaset brevid dig ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Morron! Många tänkvärda ord här.. Jag har en väninna som har migrän och hon är dålig på att dricka vatten. Hon dricker mycket kaffe däremot, med socker i. Ska ta och kolla in den där boken du pratar om :)