torsdag 29 januari 2009

Kondom eller p-piller?


Eller varför inget dera ;) Vi använder en punkt som förhindrar utlösningen men inte orgasmen :) Punkten sitter mellan pungen å anus, alltså i mellangården. Ett kraftigt tryck på den precis innan orgasm fixar det så fiffigt att man inte behöver använda andra preventivmedel (om det inte är så att man vill/måste skydda sig mot könssjukdomar förstås). Vi har använt punkten i över 10 år å när vi velat bli gravida så har vi bara slutat använda den. Kanon! Inget strul med kondom, pessar eller hormoner med p-stav, p-piller odyl. Om nån vill veta mer så är det bara att fråga så skriver jag mer utförligt om den :)



4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ni vet att det ändå FINNS risk att bli gravid av försatsen..?

Men kul att det funkat för er. :-)

S as in Supermom sa...

Javisst vet vi det men ingen metod är ju hundraprocentig ;) Å jag blir väldigt lätt gravid, men det har inte hänt oförhappandes (hittills kanske jag ska skriva ;)Ingen av dom vi känner har heller blivit ofrivilligt gravida när dom använt den. Å så tycker jag att det är värt mycket att slippa hormoner och koppar, inget skulle få mig att gå tillbaka till det!

Anonym sa...

Eeeeh... *rodnar*
/Prydlingen från norr

Anonym sa...

Oj... hade hört talas om det men trodde inte att det funkade...Men det kommer ingen sperma alls då? Vad torrt! ;-)