fredag 19 december 2008

Hejdå julsemestern *vinkar*

Vi har varit å handlat julklappar idag. Jag och dottern åkte själva och mannen åkte med sonen så vi kunde köpa julklappar till varandra :) Jag och dottern hade det jättemysigt. Vi träffade Tomten, dottern vägrade prata med honom innan jag frågat om det verkligen var den RIKTIGA tomten *skratt*
På väg hem mötte vi upp killarna som hämtat bilen vi skulle låna över julen för att åka norrut. Vi har hyrt en stuga för att få snö till julen. I bilen säger dottern att hon har ont i magen, hon får en banan och det lugnar sig. Helt plötsligt tvärstannar bilen på en avfart och vi blir stående. Dottern börjar kräkas och inte en pappersbit i hela bilen, vi torkar så gott det går med klädesplagg... Efter en del fibblande (vi kan inget om bilar) och ringandes till morfar som lånat oss bilen så kommer den igång. *pjuh* Men så 200 meter från vår hemparkering, i en uppförsbacke, vid rödljuset så dör faanskapet igen! Jag tar ungarna och går sista biten hem, min man sitter kvar i bilen å väntar på bogseringshjälp. Hemma kastar jag in dottern i duschen och bäddar ner henne i soffan. Sen springer jag skytteltraffik mellan henne som spyr i en hink och sonen som sitter och äter middag, det går ju bara att skratta åt eländet!
Mannen kommer hem och vi tar snabbt det tråkiga beslutet att vi måste avboka stugan. Bilen är helpaj å det går inte å få tag på en hyrbil nu och dottern har troligen vinterkräksjukan vilket innebär att vi andra lär ligga i det lagom till jul.
Sån tur var så var stugägaren sjyst så vi behöver inte betala för veckan :)
Ja jösses, ibland undrar man ;)

Inga kommentarer: