måndag 26 januari 2009

100

Mitt hundrade inlägg :)

Träffade min pappa idag å vi pratade om det här att det är mycket snack om att rädda världen men inte många är beredda att ge upp nånting av sin nuvarande livsstil. Titta bara på bloggandet, extremt många bloggar handlar om mode å inredning, å jag tror inte att dom flesta köper begagnade saker.
Min pappa berättade att han hört att SIDA borrat trehundra brunnar i ett u-land å alla var förgiftade av arsenik så befolkningen fick arsenikförgiftning. Det är ju ett sätt att spendera biståndspengar...

Sen har vi ju dom företag som i bla Afrika borrar brunnar å sen SÄLJER vattnet till den fattiga befolkningen! Sånt där gör mig vansinnig! Har man inget som helst samvete? Är det så viktigt att tjäna pengar att man kan låta det gå ut över andra hur mycket som helst?
Vad säger man då till Gud, om man tror på en sån, när man dör? Men då kan man ju, som min man föreslog, köpa ett avlatsbrev från Påven så är man helt fri från all skuld. Kanon!

Eller som dom två kyrkliga männen som på medeltiden, då man oxå kunde köpa sig fri från skuld, gick runt bärandes på en stor kista. Dom träffade på två andra män som undrade om dom kunde köpa sig fria från skuld till ett brott dom planerade men ännu inte hade begått. Det gick alldeles utmärkt å dom betalade en stor summa pengar till dom kyrkerliga männen, som dom direkt därefter rånade *asg*

Inga kommentarer: