tisdag 20 oktober 2009

Göteborgresa del 1

I torsdags så packade vi in oss i bilen å drog till Göteborg. Mannen håller utbildningar där ibland å den här gången hängde vi andra med. Hela dagen tog det å ett lunchstopp på Pizza Hut avslöjade att dom nu börjat med glutenfri pizza oxå! Något vi efterfrågat i flera år å lyckan var gjord hos dottern som för första gången i sitt liv fick äta pizza på restaurang. "Mycket godare än hemmagjord" var betyget ;) Så vid middagstid var vi framme å checkade in på hotellet. Lyxigt!

På fredagen åkte jag å ungarna till Universeum. 6 våningar med regnskog, akvarium, ormar, fåglar, fjärilar, hajar, kajmaner, polisbil, motorcrosser, trafikvett, rymdäventyr, klättervägg mm mm.
5,5 timme tog det att titta igenom "allt", dock gick det lite snabbt på slutet då jag började tröttna lite ;) Men med tanke på att jag vaknade på morgonen med ont i halsen å stel i vartenda muskel så är jag mer än nöjd med min insatts.
På kvällen mötte vi upp med mannen å gick till ett av våra absoluta favoritställen i Göteborg. Restaurang Gamle Port, en nästan 100år gammal restaurang där dom har en UNDERBAR grillbuffé. Man beställer kött, fisk, skaldjur eller grönsaker som kolgrillas å till det har dom en stor buffé med stekt potatis, potatisgratäng, pommes, pastasallad, massor med grönsaker, hembakat bröd, frukt å ett helt gäng goda såser. Kan det bli bättre?! Å så är dom så trevliga mot barnen vilket alltid är ett plus för en sliten förälder ;)

Inga kommentarer: