söndag 8 mars 2009

Ärligt talat

Behövs verkligen såna här tester på djur? Jag är helt emot alla djurförsök men jag kan förstå att vissa människor tycker att dom behövs när man forskar om cancer, aids, hjärtsjukdomar odyl. Men att på detta sätt studera läkningen av senor tycker jag är så jävla fel! Vad är det som säger att vi människor ska få utsätta andra varelser för lidande bara för att vi ska kunna leva ett för oss onaturligt liv som utsätter våra kroppar för sån påfrestelse att den tillslut går söner på ett eller annat sätt? Ibland skäms jag för att vara människa...


Råttor är förövrigt väldigt trevliga å intelligenta, något som alla som haft råtta kan intyga! Min första råtta blev nästan som en hund å följde mig överallt hemma å ofta satt hon på min axel eller innanför jackan när jag var ute å rörde på mig :)
Bilden är lånad från http://www.mittensrike.se/

1 kommentar:

Anonym sa...

"EKORRE, EKORRE, EKORRE!!!" kom jag att tänka på då ;) /Angie