tisdag 26 maj 2009

Marsianer?

Idag har jag och dottern varit på hennes sista aikidoträning inför sommaren. Jag är så stolt över henne! Hon är så vacker och alldeles speciell :)
På väg in till stan så hade hon 101 frågor om rymden:
-Varför brinner inte raketer upp i atmosfären?
- Dom är byggda på ett speciellt sätt.
-Hur varm är atmosfären?
-Jaaa, jag vet faktiskt inte.
- Varmare än solen?
- Ja kanske, eller nej det tror jag inte. (börjar undra om jag missade den lektionen i plugget) Alltså jag vet inte, vi får kolla upp det.
- Vem vet sånt?
- Människor som forskar om rymden.
Tystnad...

-Hur kan dom forska om rymden, ingen människa kan ju överleva i rymden?
- Men det har varit människor på månen och samlat ihop stenar och sånt som dom forskar på (tror jag...).
Lång tystnad...

- Vem har placerat ut alla stenarna i rymden?
-..........................

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon ÄR alldeles vacker % speciell :) Kram! /Angie