fredag 4 september 2009

Var på valpkurs igår igen, det går riktigt bra för oss :) Förra gången var det sitt å ligg å massa kontaktövningar. Denna gång tränade vi in namnet på hunden genom att säga det glatt å sen proppa en superglá valp full med massa godis ;) Vi fick oxå testa att ta på dom kläder, en hanteringsövning som jag tyckte var väldigt smart. En annan hanteringsövning var att man skulle ta på valpen samtidigt som den fick godis, tex för att underlätta framtida veterinärbesök. Sen fick vi visa hur långt vi kommit på sitt/ligg. L kan sitt väldigt bra nu, tom när jag står upp. Ligg är däremot lite svårare men det tar sig.

Jag var glad å nöjd å L var trött när vi var klara å gick mot bilen (japp, efter drygt 2 månader har vi äntligen haft råd att laga den!) å resten av familjen som satt å väntade. Där upptäcker jag en man som tjafsar med mannen å är väldigt otrevlig. Det visar sig att mannens dotter ringt polisen för att hon trodde min man körde rattfull. Polisen kommer efter en stund å mannen får blåsa å dom kollar läget lite. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... Det är ju bra att man ringer polisen om man misstänker att någon kör rattfull men min man har inte druckit en droppe alkohol på över 6 år å han är definitivt den lugnaste förare jag känner (så där så att jag nästan kan bli galen ibland, lite "hetsig" som jag kan vara, ja enligt mannen alltså ;) Undrans om det inte var HON som var lite på pickalurven å såg mystiska syner!

1 kommentar:

Fame sa...

He was FULL of lööööve