fredag 31 oktober 2008

Matro :)

Idag fyller min pappa 60 år så jag å min bror ska ut med honom på restaurang :) En kväll med bara vuxet sällskap, jag minns inte ens när jag hade det sist. En måltid när man kan sitta stilla och äta och prata istället för att springa och fylla på vatten i glasen, hämta en trasa att torka upp det utspillda vattnet med, ha en lång diskussion med dottern om varför hon inte får juice till maten, hämtar tillslut ett nytt glas vatten och sätter smig ner vid matbordet. Tar en tugga och måste springa med sonen till pottan samtidigt som dottern vill ha sin andra potion NU! Torkar sonen, går tillbaka till matbordet å sätter mig ner, tar en tugga av den nu kalla maten och nu är det dotterns tur att gå på toa vilket hon sköter rätt bra själv men oftast vill hon ha sällskap å sitter å skriker efter det under tiden vi andra försöker äta men nu är sonen mätt och kastar mest maten runt sig osv...
Ja, lungt och skönt ska det bli ;)

1 kommentar:

Chokladräven, Skäggalfons & Piggelin. sa...

Hihihiiiiiiiiiiiiii! Hoppas du hade trevligt på din vuxna middag! :) /Angie