lördag 1 november 2008

Omtumlande kväll

Länge sen jag var ute och "svirade" så här sent. Såg många glada och utklädda (halloween) människor, men oxå dom som var för fulla och som tappat sin värdighet, sin stolthet. På väg till tunnelbanan så tänkte jag på alla dom som kommer bli utsatta för brott ikväll. Dom ville bara gå ut och ha lite kul men någon tappar omdömet så pass mycket att dom tycker att det är okej att utsätta andra för våld och förnedring...

Lite nedstämd sätter jag mig på tåget och öppnar min bok då jag hör himmelskt vacker musik och sång bakom mig. Där sitter en tjej, något yngre än jag, och spelar på sin gitarr och sjunger som om hon inte ens märkte att det var fulla, högljuda människor omkring henne och att hon satt på pendeln sent en fredagsnatt. Det var så vackert! Jag började le och drog några djupa andetag av välmående och en massa tankar och känslor virvlade upp inom mig, tankar och känslor som legat begravda alldeles för länge. Det är inte ofta jag möter någon som kan röra om i mitt hjärta så. Tyvärr så hade hon ingen cd och inte heller några låtar ute på nätet, men hon fick mitt visitkort och lovade att höra av sig om/när/var jag kunde höra mer av henne.
Så nu går jag och lägger mig med ett leende, god natt!

Inga kommentarer: