lördag 24 januari 2009

Schäääckta!

Nu när mannen var bortrest till en annan stad så hade dom viltvecka på vår favoritrestaurang så han käkade vildsvinsstek å Wallenbergare på älgfärs bara för att nämna några jävligt mumsiga saker. Å jag satt hemma å åt torra grönsaksbiffar å annat tråkigt ;)

Nu har han som sagt varit borta idag med å suttit i möte hela dagen. Eller det var vad jag trodde. Jag la undan mat vid lunchen för att han, vrålhungrig som han skulle vara, kunde äta direkt när han kom hem. Så fort jag hörde nyckeln i låset sprang jag å satte på spisen (eller det gjorde jag nu inte, kåt är jag men att börja sätta på köksutrustning är lite väl magstarkt även för mig), jag slog på spisen eller...ja det gjorde jag ju inte heller, visst en gång när jag blev heligt förbannad kastade jag en stol i köket (märket finns fortfarande kvar) men det hör inte till vanligheterna att jag slår på döda ting. Inte levande heller förstås! Nå väl jag vred om knappen på ugnen å skuttade glatt min man till mötes i hallen. Jag vet inte varför men det ger mig en konstig tillfredsställelse att ge mat till mina älsklingar.

Du är väl hungrig, utbrister jag med ett leende. Nää, inte särskilt svarar han. Eh...va???? Min man äter alltid, allt.

Han hade blivit bjuden på SUSHI av dom som anordnat mötet!!!!! Den bästa mat jag vet är sushi!
Så nu tänker jag vara suuuur på honom, jättelänge ;)

1 kommentar:

tinna sa...

Tack för titten!! Himla snygg blogg du har;-) Ska allt följa dig också:-)