tisdag 15 september 2009

Drömscenario

Vi åkte i en stor lastbil som vi byggt om till husbil (redan där borde jag anat något med tanke på att varken jag eller mannen ens kan sätta upp en hylla) vi hade tre katter med oss å båda barnen. Rätt som det är öppnas en fyrkantig taklucka över barnen i baksätet å ut åker en lång mekanisk arm med en borste på som börjar tvätta taket, som nu är i glas. Jag säger till mannen att det borde finnas nån knapp som gör att det kommer spolarvätska eller nått så att det blir ordentligt rent. Han hittar knappen å det slår mig att det borde rinna in genom takluckan - men det gör det inte. Å vi tittar fascinerat på den där tvättarmen ett tag. Sen kommer vi fram till ett stort byggvaruhus där vi tydligen ska handla mer material till husbilen. Väl där så är ungarna inte i bilen utan en kompis istället. Framdörrarna är öppna å medan jag står å grejar med något så går en äldre dam förbi med sin långhåriga tax. Vår hund sticker ut huvudet å pussar på den varav damen ifråga fnissar lite å säger "Nu är du ren" å fortsätter gå.
Å mannen tänker att katterna kanske är kissnödiga å låter dom gå lösa i husbilen för att gå på lådan, som står där. Han glömmer dock att stänga framdörrarna å den ena katten är på väg att rymma å jag kastar mig som värsta superhjälten för att stänga dom men katten hinner smita. Jag som håller i en kattunge just då lägger mig på kattungen (!!!!!) för att få båda händerna fria så att jag kan fånga den andra katten - å självklart lyckas det!
Nu är det natt. Mörkt å övergivet ligger byggvaruhuset där som en ogästvänlig skepnad. Men vi tänker sova där, i husbilen, på parkeringen. Jag går runt där å kollar lite, för det är sånt man är dum nog att göra i drömmar. Å upptäcker att dom har släppt lös en vacktschäfer där inne å att den har fått syn på en inbrottstjuv. Hunden rusar mot inbrottstjuven å jag tänker "Jävlar! Nu är det klippt!" men tjuven får tag i hunden precis när den ska hoppa på honom å dom brottas. Jag springer mot husbilen å skriker åt dom andra att hoppa in, för jag förstår att den här hunden är farlig. Nästan framme hör jag ett brak bakom mig å när jag vänder mig om så kommer inbrottstjuven å hunden utflygande genom väggen i vad som ser ut som en aggressiv omfamning. Plötsligt släpper hunden tjuven å tar sikte på oss. Jag är jävligt rädd nu. Jag vet vad en sån där hund är kappabel till å vi har inget att försvara oss med. Jag jagar på dom andra för att hinna in in husbilen, men försent. Hunden rusar fram till min kompis å ...hon börjar gulla med den! Jag skriker "För i HELVETE! Så där GÖR man inte med en skitfarlig aggressiv hund!"
Vid det laget har inbrottstjuven hunnit fram till oss å han säger "Jo, det kan man göra! Det är ett bra sätt!"
"Hur i HELVETE vet du det!!!??? Är du jävla Ceasar Millan!!!???"
Inbrottstjuven (som jag nu känner igen från tv) tittar på mig å ler "Yes, I am!"

1 kommentar:

Fampan sa...

...now I´m scared *tittar efterforskande på dig*