lördag 19 september 2009

Lärdom

På senaste tiden så verkar det som om Universum vill lära mig nya saker. I natt tex lärde jag mig att när man går upp kl 3 för att kissa så ska man inte förutsätta att den mörka skuggan på golvet är en kvarglömd leksak som man sparkar bort för att man inte vill trampa på den. Nej, en stor kletig hundbajs som den stora hunden lämnat där, så skulle jag givetvis tänkt! Å det tänkte jag när jag hoppade på ett ben ut mot badrummet, kryssandes mellan potentiella högar eller leksaker eller vad det nu kunde vara. När jag lite senare tände lampan visade det sig att dom flesta mörka fläckar på golvet var just det, mörka fläckar av bajs. Läkert!

Å alldeles nyss så lärde jag mig att man inte ska vända ryggen åt en hink full med svabbvatten om det finns en möjlighet att en 2-åring finns någonstans i faggorna. Då blir det blött, MYCKET blött...

Tack Universum för dessa lärdomar, jag ser verkligen fram emot nästa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mohahahaha!
Kommer ett brev på posten snart.
Kram!/A