söndag 8 februari 2009

Dunindustrin igen

Vad är det som gör att man inte vill avslöja sina underleverantörer? Pga konkurranssituationen! Jo pyttsan, säger jag! Jag har aldrig hört talas om nån så dum bortförklaring. Bara det uttalandet avslöjar ju en hel del om personen/företaget bakom.
Tänk att företag alltid är heeelt ovetande när såna här saker kommer fram! Att dom inte kollar upp sina underleverantörer tycker jag är skandal. Även om man har många leverantörer å dom i sin tur har många underleverantörer så ska man så långt det är möjligt ha koll på såna saker. Dom kan ju oxå gå in med dold kamera för att få bättre koll. Om dom bryr sig vill säga. Å det säger ju många företag att dom gör.
Nu antar jag att det kommer att bli bättre i å med Kalla Faktas repotage. På just den här punkten. Men så länge pengar styr så kommer alltid djur å fattiga människor att lida. Det gäller att vi konsumenter ifrågasätter vad vi köper, vad det innehåller, hur det tillverkas å av vem. Hela tiden. Å inte släppa det efter ett tag. Utan med jämna mellanrum kolla att dom Du köper av verkligen beter sig på ett sånt sätt att Du med gott samvete kan fortsätta handla av dom.

En sak som jag verkligen skulle vilja veta är vart tar alla dessa gäss å änder vägen när dom slaktats? Trots att dom plockas levande så måste ju en väldig massa slaktas hela tiden, vem äter upp dom? För jag tror inte en sekund på att dom inte säljer dom slaktade fåglarna för att få ännu mer förtjänst. Så, exporteras dom oxå hit eller vart tar dom vägen? Jag ska maila Kalla Fakta å se om dom har kollat upp det.

Inga kommentarer: