onsdag 25 februari 2009

Hushållsnära tjänster

Mannen stod å diskade en kväll. Jag satt vid datorn å jobbade med jätteviktiga saker (ja eller bloggade men det kan vi prata tyst om ;) Mannen ropar ut mig i köket å säger:
-Kolla in det här! med exalterad röst

Han tar en kastrull med något fett i å häller på några droppar diskmedel. När diskmedlet bryter ytspänningen, ja ni vet alla hur det ser ut, så skiner hans ansikte upp som ett litet barn.

-Såg du? Såg du? Vad häftigt!!

Jag tittar på honom å är påväg att börja garva för jag tror självklart att han driver med mig. Men, nej, han ser gravallvarlig ut! Jag mumlar något å försöker le tillbaka. Inom mig skriker jag: Herreguuuud människa! Du är 35 år å har aldrig sett diskmedel bryta ytspänningen på en skitig kastrull förut!

Jag inser efter en stunds tyst fnissande att jag kanske har del i denna dåliga vetskap kring disken å skrattet fastnar i halsen å jag bestämmer snabbt att han hedanefter måste få diska varje dag. I rent utbildningssyfte, alltså ;)

Snälla säg att det finns andra makar/makor som är lika urusla på hushållssysslor som min!?

Inga kommentarer: