onsdag 1 april 2009

I´m back!

Idag har jag å ungarna haft en underbar dag! Jag är gräsänka, igen. Det är tufft att ta hand om två ungar, en hund å dessutom hinna jobba lite. Men idag gjorde jag verkligen skäl för namnet Supermom :)

Efter frukost tog vi en nästan 2 timmar lång hundpromenad i skogen. Lillkillen gick nästan hela vägen själv :) Hem å käka lunch, lillkillen sover alltid middag en timme efter lunchen å då satt jag å dottern i vårsolen på balkongen å drack te å jag läste högt för henne ur Emelie Cajsdotters fantastiska bok Alla kungens hästar. Läs den! Å vi hann prata lite om livsåskådning oxå.

Efter en stund kom sonen knallande å vi fikade lite. Sen hjälptes vi åt å städa å dammsuga. En tripp till affären å handla mat för tre dagar för 56kr ;) hem å mumsa middag, ut på hundpromenad å sen kasta ungarna i säng. En hel dag utan bråk, gråt eller dåligt samvete. Kan det bli bättre?!
Nu ska jag krypa till kojs å se fram emot en ny underbar dag :)

Inga kommentarer: